Din fråga är troligtvis inte akut.
När du bokade lokalen fick du en bekräftelse. I bokningsbekräftelsen fick du en kod.
Det är den koden som ska användas för att komma in i lokalerna.
Koden uppdateras frekvent (av säkerhetsskäl uppger vi inte här i vilket intervall).
Om du har kontrollerat att du har rätt kod:
En anledning till varför dörren inte vill öppnas är att du inte har ”väckt” låset. Gör så här:
Lägg hela handflatan ovanför kod-panelen så att ”den vaknar”. När knapparna lyser, ta bort handflatan – slå koden och avsluta med ”lås upp” längst ned till höger på kod-panelen.
Om det inte fungerar har du slått fel kod, eller en kod som inte längre är aktiv.
Säkerhetsfunktion
Du har ett visst antal försök att komma in. Efter det går dörrarna in i ett säkerhetsläge där dörrarna låses utifrån under ett antal timmar. När det sker ger dörrarna också ifrån sig ett larmljud som varar under ett antal minuter. Då kommer du inte komma in under ett antal timmar. (Systemet är säkert. Du behöver inte invänta väktare då de gör en utvändig rondering för att säkerställa att inga fortsätter med andra försök att komma in i fastigheten, då invändigt inbrottslarm fortfarande är aktiverat och fortsätter bevaka insidan.)
Oavsett vad som inträffat ovan och även om situationen är löst – skriv en rad i webbformuläret om vad som inträffat under ”kontakta oss” så vi kan undvika att det händer igen.
Blev ditt problem löst?